JOHANNAYO

Sverige, dafuq?

Publicerad 2014-09-17 21:43:33 i Allmänt, Politik,

Hej vänner!

Har inte uppdaterat här på ett tag. Inte förrän valdagen faktiskt. Och varför inte? Jo, för att jag är arg.
Jag är så otroligt arg på Sverige. Hur kunde ett parti som jobbar mer mot än för alla människors lika värde bli det tredje största? Hur kunde vi låta detta ske? Jag är så full av frågor och vill helst inte höra svaren. "Vi visste inte bättre" "Vi är inte rasister, vi vill ju hjälpa dem i sitt egna land så de inte behöver komma hit" "Ni är inte välkomna hit" "Kom inte och förstör vår kultur" JAG. ORKAR. INTE.

Som ni kanske förstått är jag med i SSU och hejade självklart på sossarna i valet. Nu är det dock inte det som är det viktiga. Självklart blev jag glad över att vi vann och jag vet att jag egentligen ska se på den ljusa sidan. Men hur kan jag göra det när vi fortfarande har rasister i vår riksdag? När folk faktiskt lägger sin dyrbara röst de bara kan använda vart fjärde år på Sverigedemokraterna? Jag är väldigt ledsen och besviken på Sverige. Vad hände? Var det inte vi som sa att vi minsann ska klara oss undan de högerextrema vindarna? 

The east wind kanske takes us all in the end, men banne om jag inte kämpar ända till sista sekunden.

Kommentarer

Postat av: Emine

Publicerad 2014-09-22 21:52:14

Alltså det här är så klockrent, du sa typ exakt vad jag har tänkt! <3

Svar: great minds think alike! puss <3
johanna

Postat av: Emine

Publicerad 2014-09-22 21:52:14

Alltså det här är så klockrent, du sa typ exakt vad jag har tänkt! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela